Alapvető fontosságú, hogy télen és nyáron is elvégezzük ezeket a műveleteket.
A legtöbben a téli autó karbantartást emlegetik, és megfeledkeznek a nyáriról, pedig nyáron is komoly igénybevételnek vannak kitéve a gépjárművek.

1. A gumiabroncsok állapota –
Nem véletlen, hogy számon tartunk külön téli és nyári gumiabroncsokat.
Arra például érdemes figyelned, hogy hiába van biztosítva az autód, amennyiben nem évszaknak megfelelő gumi van rajta, úgy a biztosítód nagy eséllyel nem fizet majd. És akkor még relatíve olcsón megúsztad. A defektek és egyéb gumi meghibásodások miatt kialakuló balesetek száma ugyanis rendkívül magas, és az autódon kívül te magad, illetve utasaid is megsérülhetnek.

Ezért tanácsos minden nap egyszer, legalább az első elindulást megelőzően ellenőrizned a gumik állapotát. Ha azok mintázatának mélysége ugyanis alacsonyabb, mint 1,6 mm, akkor bizony gumicserére van szükség, mert a kopott abroncsok növelik a csúszás veszélyét, illetve a féktávot is.

2. A fékek működése
Ha az autódban meghibásodik a fék, nagy bajban vagy. Éppen ezért lehetőleg minden napi első elindulás előtt ellenőrizd a fékberendezés állapotát – hasonlóképpen az abroncsokhoz.

Ezenkívül a fékbetétet, a féktárcsát, illetve a fékolajszintet is érdemes legalább félévente egyszer ellenőriztetned, hiszen ezeken konkrétan az életed – és utasaid élete – is múlhat. Nem feltétlenül szükséges drasztikus esetekre gondolnunk. Hiába fog a fék, ha romlik a teljesítménye, könnyen lehet, hogy nem tudsz elkerülni egy olyan koccanást, amelyet ép fékberendezéssel még el tudtál volna.

3. A motorhűtő folyadék szintje
Kifejezetten a nyári igénybevétel okozta betegsége az autónak, hogy felforr a hűtővíz. Ez egyszer-kétszer előfordulhat egy nyári szezon alkalmával – bár egészségesnek semmiképp sem mondható -, ha azonban ennél gyakrabban történik meg, a hengerfejtömítés épségét kockáztatjuk.

Megoldásként nyáron gyakrabban érdemes ellenőrizni a hűtőfolyadék szintjét, és szükség esetén feltölteni, hiszen így csökkenthető a felforrás veszélye. Ha azonban a folyadékszinttel nincs probléma, érdemes egy alapos kivizsgálás alá vetni a hűtőventillátort, valamint szakértővel megnézetni a termosztátot.

4. Az akkumulátor állapota
Tény, hogy az autó akkumulátora ritkább esetben hibásodik meg, mint az egyéb elemek. Azonban a téli és nyári időjárás egyaránt igénybe veszi az autó ezen alkatrészét. Ha azt tapasztalod, hogy nehézkesebb az indítás, érdemes ellenőrizned néhány dolgot, például, hogy a klíma bekapcsolt állapotban van-e az indítást megelőzően.

Ha azt tapasztalod, hogy semmilyen az indítást hátráltató tényező nem áll fenn, valószínűleg töltened kell az akksit. Azt mindenképpen érdemes tudni, hogy a generátor menet közben tölti az akkut, ha azonban a két alkatrész közötti harmónia felborul, akkor tapasztalhatsz olyan hibákat, hogy a fordulatszám befolyásolja a lámpák fényét stb. Így ha töltés után sem javul meg a probléma, akkor irány a szerviz, mert akár generátor hiba is állhat a probléma hátterében.

Mindenesetre érdemes évközben ellenőrizni az akkumulátort.

5. A megfelelő olajszint
Nem ez a legfontosabb része az autónak, de kétségtelenül elemi összetevője.
Ha ugyanis a megfelelő kenésmennyiség nélkül működtetjük az autót, akár javíthatatlan károkat is okozhatunk benne. Ha a motorolajat előírás szerint cseréled, megnövelheted a motor élettartamát, és olyan jellegű meghibásodásokat kerülhetsz el, mint a megszorult dugattyú, a hajtókarok okozta sérülések a motorban, valamint a beállt alkatrészek.