A téli vezetésről 

1. Hóesés, lefagyás veszélye esetén autója helyett igyekezzen a tömegközlekedési eszközöket használni 
2. Használjon téli gumit. Ugyanakkor a téli gumi használata nem jelenti azt, hogy a nyáron megszokott módon (kormánymozdulatok, fékezés) lehet a járművet vezetni. 
3. Társaságunk a társszervekkel együttműködve legjobb tudása szerint igyekszik gondoskodni az utak hó- és síkosság mentesítéséről, de nem tudunk nyári utazási körülményeket biztosítani. Ne feledje: ha le van takarítva az út, ha nincs, Önnek mindig az útviszonyoknak megfelelő sebességet kell választania a biztonságos, balesetmentes közlekedés biztosítása érdekében. 
4. Csúszós, havas, jeges útviszonyok esetén kerékpáros, gyalogos előzése során a megszokottnál lényegesen nagyobb oldal távolságra törekedjen, sajnos ilyenkor gyakori az, hogy a kerékpáros, gyalogos a jármű elé csúszik. 
5. Indulás előtt takarítsa le a havat a jármű valamennyi ablakáról, rendszámáról, világító és jelzőfényeiről, de a tetőről is. A tetőre fagyott vastag hóréteg egy fékezésnél előre csúszva teljesen eltakarhatja az első szélvédőt, ezzel elzárva a kilátást a sofőr elől. 
6. Különösen fontos az ablaktörlő lapát lefagyásának ellenőrzése és megszüntetése, mielőtt még működtetnénk azt, természetesen ahol van, hátul is. 
7. Az ajtó gumifelületeit érdemes szilikon tartalmú gumiápolóval rendszeresen lefújni, hogy az ajtó ne fagyjon be, elszakítva nyitáskor a gumit. 
8. Érdemes egy kisebb vödör homokot, kis lapátot, kisebb autós hólapátot is tartani a járműben, parkolóból kiállásnál hasznos segítség. 
9. Különös figyelmet szenteljen a nagyobb gyűjtőutakról kisebb utcákba való bekanyarodáskor: járműve hirtelen kicsúszhat, ha olyan utcába fordul, ahol még nem történt meg a síkosságmentesítés. 
10. Időben, a megszokottnál is hamarabb jelezze kanyarodási szándékát, különösen a körforgalmi csomópontokban, hogy a közlekedésben részt vevők időben tudjanak reagálni az Ön haladási szándékára 
11. A megszokottnál is nagyobb figyelmet szenteljen az útburkolatnak. Tartósan fagypont alatti hőmérséklet esetén bárhol számíthat lefagyásokra, elég egy vödör utcára kiöntött felmosóvíz, a háztetőkről burkolatra folyó olvadékvíz és kész a baj. 
12. Tájékozódjon arról, hogy járműve rendelkezik-e blokkolásgátló (ABS) rendszerrel! A blokkolásgátló rendszer gondoskodik arról, hogy a jármű akár jeges úton vezetve se csússzon meg fékezéskor. Hibátlan működése esetén a jármű fékezés közben is kormányozható marad. Gyújtás adásakor az ABS rendszer megléte esetén egy jelzőlámpa gyullad ki, majd néhány másodperc elteltével, esetleg a motor beindítása után elalszik. Amennyiben menet közben ilyen, vagy hasonló jelzés jelenik meg a műszerfalon, a jármű blokkolásgátló rendszere hibát jelez. Haladéktalanul forduljon szakszervizhez! 
13. Ha tudomása szerint van autójában ABS rendszer, győződjön meg róla, hogy működik is! Elhagyott földes úton, vagy egy nagyobb, üres parkolóban esős, netán jeges időben végezzen egy intenzív, hirtelen próba fékezést. Ha a fékpedálon szokatlan rezgést érez és kattogó hangot is hall a fékpedál nagyon erős, hirtelen benyomása után, az ABS működött. Ha nem, a kerekek megcsúsznak és a jármű nagy valószínűséggel valamelyik oldalirányba megpróbál kitörni. Ezt a próbát természetesen megfelelően alacsony sebességnél végezze el, esetleg kérjen meg nagy tapasztalattal rendelkező ismerőst. 
14. Figyelje az időjárási előrejelzéseket és ennek megfelelően időben induljon el úticélja elérése céljából. 
15. Mindig legyen az autóban jégoldó, seprű, egy vödör homok, hólapát. A zsebben pedig zárolajzó jégoldó. Hosszabb útra készülve hólánc, meleg holmi, takaró. 
16. Ne felejtse el ellenőriztetni a hűtővíz és ablakmosó folyadék fagyáspontját. 17. Dízel üzemű járművek esetében a nyáron tankolt gázolajhoz dermedéspont csökkentő adalékot kell önteni – még mielőtt fagypont alá süllyedne a hőmérséklet. Téli időszakban mindig érdeklődjünk, hogy a gázolaj tartalmaz-e dermedéspont csökkentőt. Amennyiben nem, akkor vagy válasszunk olyan benzinkutat, ahol van benne, vagy tankolás előtt öntsünk a betöltő nyíláson át megfelelő mennyiségű adalékot az üzemanyagtartályba. A már kicsapódott paraffint az utólag beöntött dermedéspont csökkentő nem oldja vissza, ha már leállt az autó, egyetlen megoldás meleg helyre vontatni és megvárni, míg a jármű átmelegszik, a paraffin vissza oldódik. 
17. Érdemes szakirányú vállalkozástól vezetési órákat venni, esetleg tanpályán gyakorolni az ilyen körülmények közötti vezetést.